Klantenservice

Meer

Retourneren

Niet tevreden met jouw aankoop? Jammer! De meeste aankopen kun je binnen 14 dagen aan ons terugsturen. Voor het retour sturen van jouw bestelling rekenen wij wel €2,95, waarvan een deel naar goede doelen gaat. Waarom? Wij vinden een duurzame samenleving en een vermindering van de CO2-uitstoot belangrijk. Het retour sturen van jouw bestelling zorgt voor een extra vervoersmoment. Daarom willen wij jou stimuleren om goed over aankopen na te denken.

Jouw product toch retour sturen? Geen probleem. Hieronder vind je wel een overzicht van de producten die je niet terug kunt sturen.

  1. Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Voorbeelden hiervan zijn oordopjes, scheermesjes, stijltangen en tondeuses.
  2. Maatwerkproducten. Producten die speciaal voor u zijn gemaakt. Een voorbeeld hiervan is een Apple MacBook met een toetsenborduitvoering die niet standaard wordt geleverd door Apple.
  3. Bestel je de producten zakelijk? Dan vervalt het recht op zichttermijn. Dit is een recht voor consumenten. Je kan de producten dan dus niet retourneren. Dit geldt natuurlijk niet als je jouw bestelling alleen op je werk laat bezorgen, maar enkel wanneer er een bedrijfsnaam bij het factuuradres is ingevuld.

Voldoet jouw aanvraag aan alle voorwaarden? Top! Dan ontvang je binnen 24 uur via een e-mail het retourlabel waarmee je het pakket kunt retourneren. Na ontvangst en controle betalen wij het retourbedrag binnen 5 dagen terug.

Terugbetaling van geretourneerde producten

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

Onze retourzendingen worden gecontroleerd door een externe en onafhankelijke partij. Deze partij beoordeelt je retourzending op volledigheid van de verpakking, aanwezigheid van accessoires etc. Daarnaast wordt de werking van het artikel gecontroleerd, wordt er nagekeken of het artikel niet in gebruik genomen is en of de serienummers overeenkomen met het artikel dat geleverd is. Dit resulteert in een bepaalde grading.

Een C grading wordt toegekend aan beschadigde producten. Denk hierbij aan krassen, deuken en/of missende onderdelen of accessoires. Het product kan alleen nog met een fikse korting opnieuw worden verkocht of moet worden weggegooid. Het product is duidelijk niet enkel bekeken, en door het gebruik ervan tijdens de zichtperiode is er een beschadiging aan ontstaan.

Enkel bij een C grading betalen wij 75% van het aankoopbedrag terug. Bij een A of B grading betalen wij gewoon 100% van jouw aankoopbedrag terug.

Een open en/of beschadigde doos is geen C grading, maar een B grading en hierbij krijg jij dus gewoon 100% terug.

Een A grading betekent dat de verpakking ongeopend is, dit is noodzakelijk indien je een hygiëne product wilt retourneren. Hygiëne producten met een B grading kunnen helaas niet geaccepteerd worden, uit gezondheidsoverwegingen.

Alle geretourneerd producten worden bij binnenkomst gecontroleerd en gefotografeerd. Indien gewenst overleggen wij de foto’s, die de toegekende grading waarde ondersteunen.

Ben je nog niet zeker of je jouw product wilt behouden bij ontvangst? Behandel het dan netjes en houd hem compleet. Dan heb je alle vrijheid om zonder kosten te kijken of jouw aankoop bij je past 😊

Defect bij ontvangst?

Heb je een defect product ontvangen? Dat is natuurlijk erg vervelend! Als je het defect binnen 48 uur na ontvangst bij ons meldt, valt jouw aankoop in de meeste gevallen onder de DOA-regeling. Zodra wij het defecte product retour hebben ontvangen, ruilen we het om voor een nieuw product. Voor je het weet heb je het nieuwe product weer in huis en kun je er nu écht van genieten. Het retourneren van een defect product regel je door dit formulier in te vullen.

Voorwaarden Retourneren

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Wanneer je de retour eerst bij ons aanmeldt, ontvang je binnen 24 uur via een e-mail het retourlabel waarmee je het pakket kunt retourneren. In dat geval zijn de retourkosten slechts € 2,95. Hiervan gaat ook een deel naar goede doelen. Waarom? Wij vinden een duurzame samenleving en een vermindering van de CO2-uitstoot belangrijk. Het retour sturen van jouw bestelling zorgt voor een extra vervoersmoment. Daarom willen wij jou stimuleren om goed over aankopen na te denken. De retourkosten worden van het terug te storten bedrag afgetrokken. Ons retouradres [Bijsterhuizen 2514 D 6604 LN Wijchen Nederland]. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Voor sommige producten is het niet nodig om de verpakking te openen of de verzegeling te verbreken om te beoordelen of u het product wenst te behouden. Denk aan producten die eenmalig te gebruiken zijn en waarvan de verzegeling is verbroken, bijvoorbeeld een screenprotector. De waardevermindering kan in dat geval oplopen tot 100% van het aankoopbedrag. Hieronder vind je wel een overzicht van de producten die je niet terug kunt sturen. - Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben. - Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Voorbeelden hiervan zijn oordopjes, scheermesjes, stijltangen, tondeuses etc. -producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;-alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop u geen invloed heeft; -audio-en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;-kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement). - Maatwerkproducten. Producten die speciaal naar jouw specificaties zijn gemaakt. Een voorbeeld hiervan is een Apple MacBook met een toetsenborduitvoering die niet standaard wordt geleverd door Apple. - Bestel je de producten zakelijk? Dan vervalt het recht op zichttermijn. Dit is een recht voor consumenten. Je kan de producten dan dus niet retourneren. Dit geldt natuurlijk niet als je jouw bestelling alleen op je werk laat bezorgen, maar enkel wanneer er een bedrijfsnaam bij het factuuradres is ingevuld. "